3/6/10

GRADUATS 2010

Adéu a l'escola a final de curs (Simona Maiozzi, trad. Sàlvia del Berri)
Benvolguda mestra, ens acomiadem
perquè a primer de Primària passem!
No veus com hem crescut?
És hora dels adéus...
Estem feliços d’haver-hi promocionati
en realitat tots estem un poc emocionats.
Però aquest és un dia d'alegria i, de fet,
prou de llàgrimes! fora mocadors!
Recordes el primer dia entre llàgrimes i tímides mirades?
-"Vull anar amb papá! -Vull sortir-me’n!
-Quan ve la meva mare?
" Però quan el cor em colpejava com un tambor
la teva abraçada era un refugi acollidor.
Als meus ulls tornava la vida
quan el teu somriure la feia acolorida.
Ací he après moltes coses:
que en el meu camí seran valuoses.
Però el més bonic, i que m'agrada més,
és viure junts, viure en pau,
això de tu ho he après!

No volem anar-nos-en

de vacances a l'estiu

perquè no sabrem què fer

si no estem en Infantil

Tot el dia en la piscina

com sardina en alta mar.

Senyoreta, vull quedar-me amb tu.

Quina pena que s'acabe el curs

Pel setembre ha de tornar

altra volta la tardor

però ara que me'n vaig

he de traure el mocador

No voldria dir adeu

a l'escola on he jugat.

Els amics es queden en el cor

Sempre vos portaré en el record.

La música, el "Laudamus Igitur" dels estudiants. http://bibliopoemes.blogspot.com/2009/06/filastrocca-addio-alla-scuola-fine-anno.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada